Vypínání a emulace SCR AdBlue



Vozidla s dieselovými motory, na která se vztahuje norma Evropské unie Euro 5 a Euro 6, jsou vybavena filtry pevných částic a systémy Scr AdBlue, která odchytávají jedovaté saze a přeměňují toxické plyny z výfukového potrubí na neškodné látky. Tento úžasný objev skutečně funguje, a tak bychom si mohli mnout spokojeně ruce, že máme konečně vozidla, která neprodukují žádné škodliviny a životnímu prostředí neškodí (odmyslíme-li si čerpání ropy ze zemských hlubin, která není obnovitelným zdrojem). Jenže ono to v praxi jaksi zadrhává, a tím hlavním viníkem jsou dva důvody. Za prvé jsou tato technická zařízení poruchová, a za druhé odstranění poruch vás přijde na nemalé peníze. Může se stát, že to vydrancuje vaše rodinné úspory a pokud potřebujete mít vozidlo pro obživu, dostanete se do finanční pasti. A řešit ji zadlužením samozřejmě nikomu nelze doporučit.

cisterna na silnici

Kdyby k řešení poruch přispíval stát a drahá oprava by vám byla proplacena ze státního rozpočtu, pak by všechno fungovalo „jako na drátkách“, jenže nic takového nelze očekávat, nikdo vám nic nedá a opravy musíte financovat vy. Jak tedy postupovat dál? Jisté řešení by tu bylo, a sice například softwarově vypínat filtr pevných částic a provádět emulaci SCR AdBlue tak, aby chybová hlášení nemohla mít zásadní vliv na provoz vozidla.

kamion na dálnici

Simulace bezproblémového chodu celého zařízení sníží provozní náklady, zabrání drahým opravám a čekání v autoservisech, které je zbytečným zdrojem prostojů a způsobuje problém s výdělkem. Celý problém v této záležitosti stojí a padá na financování oprav a ne každý si může dovolit je hradit ze své kapsy, jak se to píše v některých článcích Vypnutí SCR DPF. Jedna věc jsou legislativní opatření a druhá věc reálná praxe, do které se promítá přežití člověka, který musí nejen platit tyto opravy, ale také hypotéky, financovat dětem školní pomůcky, hradit potraviny, léky a oblečení, údržbu domu atd.